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Curriculum Vitae

Since 2024 Chief of Behavioral Strategy, RateBoard, Innsbruck
Since 2019 Director of Pricing Research, Neurensics, Amsterdam
Since 2017 Professor of Consumer Behavior, HFU Business School, Villingen-Schwenningen
2013-2014      Junge-Innovatoren-Stipendiat
2011-2012  EXIST-Stipendiat
2011-2019   Gründer & CEO, The Neuromarketing Labs GmbH, Aspach
2010  Dr. rer. nat. Neural & Behavioral Sciences International Max-Planck Research School, Tübingen
2009-2011   Strategy Consultant, Simon-Kucher & Partners, Bonn
2006 Neuroinformatics Marine Biological Laboratories, Woods Hole, MA
2005-2009 Dissertationsprojekt am National Institute of Mental Health, Bethesda, MD; Graduate Partnerships Program at NIH
2002-2005 Philosophie (Philosophikum) (Philosophikum) Eberhard-Karls-Universität Tübingen
2002-2004 Studium der Neuro- und Verhaltenswissenschaften (Master of Science) International Max-Planck Research School Tübingen
1999-2005 Studium der Psychologie (Diplom-Psychologe) Eberhard-Karls-Universität Tübingen

Field of research and / or teaching

Forschungsfelder

  • Consumer Neuroscience
  • Behavioral Pricing
  • Consumer Psychology

Lehrgebiete

  • Research Methods
  • Statistics
  • Cognitive Psychology
  • Consumer Behavior
  • Consumer Analytics
  • Behavioral Economics

Publications

Müller, Kai-Markus

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2013 | 2012 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2005 | 2004 | 2003

2024

Kai-Markus Müller Diese Strategien nutzen Online-Giganten, um Sie in Kaufrausch zu bringen

2023

Gabriele Rehbock, , Kai-Markus Müller Das unsichtbare Spiel : die verborgene Psychologie von Verhandlungen und Kaufentscheidungen
Kai-Markus Müller, , Gabriele Rehbock The invisible game : the secrets and the science of winning minds and winning deals
Kai-Markus Müller Why small business owners should not be shy about adjusting prices

2022

Kai-Markus Müller Dynamic Pricing ist im Kommen, birgt aber Risiken
Kai-Markus Müller, Lars Binckebanck, Volker Faulhaber, Marc Scheibel Implizite Preismessungen – Verbessertes Forecasting im Controlling
Mit einer EEG-Kappe den „Wohlfühlpreis“ erkennen
Svenja Bergt „Das Hirn hat es mit Preisen schwer“ Inflation und Preise

2021

Kai-Markus Müller Anfüttern oder absahnen, das ist die Frage
Kai-Markus Müller Beim optimalen Preis gibt das Hirn Signale
Kai-Markus Müller Decoy-Angebote: Kaufentscheidung mit Alternativangeboten lenken
Kai-Markus Müller Ein guter Köder lässt die Kundschaft anbeißen
Kai-Markus Müller Es zahlt sich aus, einen Anker zu setzen
Kai-Markus Müller Fehlanreize durch sich laufend ändernde Preise
Kai-Markus Müller Jedem Kunden seinen Preis
Kai-Markus Müller Kleine Zugeständnisse mit großer Wirkung
Kai-Markus Müller Neuropricing und Starbucks-Studie: Beim optimalen Preis gibt das Hirn Signale
Kai-Markus Müller Preise, Hirnforschung und digitales Controlling
Kai-Markus Müller Prospect Theory: Goldmine für Unternehmer
Kai-Markus Müller Verkäufer gewähren oft vorschnell Rabatte
Kai-Markus Müller Von der Ausnahme zum Normalfall
Kai-Markus Müller Warum das Preisschild so wichtig ist
Kai-Markus Müller Wenn die Konkurrenz Marge verschenkt
Kai-Markus Müller Wer Preise festlegt, muss wissen, was er will
Kai-Markus Müller Wie Kunden einen Preis bewerten, ist manipulierbar

2020

Ralf Trautwein Die deutsche Wirtschaft dürfte von Bidens Wahlsieg profitieren
Kai-Markus Müller, Michael Bocks, Andries van der Leij How do you value peace of mind? A NeuroPricing™ case study with Dräger
Kai-Markus Müller, Kerstin Lang, Annemarie Kühnst NeuroPricing für Events

2019

Achtung, Kundenfalle! Rabatt-Tricks, Preisfallen & Co.
Kai-Markus Müller Neuroscience and Retail
Eva Poland, Tobias Donner, Kai-Markus Müller, David A. Leopold, Melanie Wilke Thalamus exhibits less sensory variability quenching than cortex
Zum Kaufen verführt

2018

EFF[FACT]IVE PRINT

2017

Peter Kurz, Nathalie Liegel, Kai-Markus Müller, Maximilian Rausch Choice Based Conjoint and NeuroPricing
Maximilian Rausch, Peter Kurz, Nathalie Liegel, Kai-Markus Müller Choice-Based Conjoint and NeuroPricing: Combining the Best of Two Worlds
Hirak Parikh, Davide Baldo, Kai-Markus Müller Pricing
Jörn Kretschmer, Paul D. Docherty, Bernhard Laufer, Knut Möller The effect of measurement error on the hierarchical identification of a gas exchange model

2016

D. Hoefer, Marina Handel, Kai-Markus Müller, T. R. Hammer Electroencephalographic study showing that tactilestimulation by fabrics of different qualities elicit gradedevent-related potentials
Marina Handel, Kai-Markus Müller Emotionen messen – Werbung verstehen – Marketingerfolg vorhersagen?
Eva Poland, Tobias Donner, Kai-Markus Müller, David A. Leopold, Melanie Wilke Neural variability related to subjective percept in area V4 and the pulvinar
Kai-Markus Müller NeuroPricing® – willingness to pay for single products testing of large product portfolios
Carsten Herbes, Christian Friege, Davide Baldo, Kai-Markus Müller Neurowissenschaftliche Methoden zur Analyse der Zahlungsbereitschaft von Grünstrom-Kunden
Carsten Herbes, Christian Friege, Kai-Markus Müller Zahlungsbereitschaft für Erneuerbare Energien: Mit neurowissenschaftlichen Methoden zu besseren Ergebnissen

2015

Davide Baldo, Hirak Parikh, Yvonne Piu, Kai-Markus Müller Brain Waves Predict Success of New Fashion Products: A Practical Application for the Footwear Retailing Industry
Kai-Markus Müller, Davide Baldo Method to determine willingness-to-pay
Eva Poland, Tobias Donner, David A. Leopold, Kai-Markus Müller, Melanie Wilke Variability of spiking responses varies with perceptual visibility in V4, but not in pulvinar
Kai-Markus Müller What does it mean to start a neuroscience business?
Carsten Herbes, Christian Friege, Davide Baldo, Kai-Markus Müller Willingness to pay lip service? Applying a neuroscience-based method to WTP for green electricity

2013

Kai-Markus Müller NeuroPricing: Wie das Gehirn Kaufentscheidungen trifft!

2012

Kai-Markus Müller NeuroPricing : Wie Kunden über Preise denken

2010

Kai-Markus Müller Neural mechanisms of visual adaptation to complex figures
Kai-Markus Müller Product Pricing Using Novel Tools From Neuroscience

2009

Kai-Markus Müller, Frieder Schillinger, David H. Do, David A. Leopold Dissociable Perceptual Effects of Visual Adaptation
Melanie Wilke, Kai-Markus Müller, David A. Leopold Neural activity in the visual thalamus reflects perceptual suppression
Kai-Markus Müller, Melanie Wilke, David A. Leopold Visual adaptation to convexity in macaque area V4

2008

Kai-Markus Müller, David H. Do, David A. Leopold Independent measures of adaptation and aftereffect

2007

Kai-Markus Müller Acquiring Visual Object Expertise: Reorganization in the Ventral Path
Melanie Wilke, Kai-Markus Müller, David A. Leopold Neuronal underpinnings of subjective visibility
Melanie Wilke, Kai-Markus Müller, David A. Leopold Neuronal underpinnings of subjective visibility
Vaidehi Natu, Kai-Markus Müller, Fang Jiang, Alice O'Toole Transfer of adaptation after-effects between simple visual forms and faces

2005

Kai-Markus Müller Differenzielle Effekte bei visuellen figuralen Nachwirkungen induziert durch optisch und haptisch homologe Adaptationsparadigmen: Indizien für Modalitätsdissoziation
Allen Osman, Kai-Markus Müller, Peter Syre, Brian Russ Paradoxical lateralization of brain potentials during imagined foot movements
Kai-Markus Müller, Marc O. Ernst, David A. Leopold Simple stimulus metrics vs. Gestalt in high-level aftereffects
David A. Leopold, Gillian Rhodes, Kai-Markus Müller, Linda Jeffery The dynamics of visual adaptation to faces
David A. Leopold, Gillian Rhodes, Kai-Markus Müller, Linda Jeffery The dynamics of visual adaptation to faces

2004

Allen Osman, Kai-Markus Müller, Peter Syre, Brian Russ Paradoxical lateralization during imagined foot movements: ERP Evidence for Motor Cortex Activation
Kai-Markus Müller, David A. Leopold Time course of the face identity aftereffect

2003

Allen Osman, Kai-Markus Müller, Peter Syre, Brian Russ Paradoxical lateralization during imagined foot movements